Kol Medical Media anunta lansarea Initiativei pentru Sanatatea Barbatului, platforma stiintifica de comunicare si educare, desfasurata sub patronajul European Men’s Health Forum, si la care au aderat importante societati profesionale medicale din Romania.
“La nivelul Uniunii Europene exista diferente inacceptabile în privinta sperantei de viata, între barbati si femei. Dar si între barbatii care traiesc în anumite orase si cei care traiesc în alte zone. Mai mult, în cazul orasului Glasgow, exista o diferenta uriasa, de aproape 30 de ani, între speranta de viata a barbatilor din vestul orasului, fata de cei din est”, a declarat profesorul Ian Banks, presedinte al European Men’s Health Forum.
Initiativa pentru Sanatatea Barbatului din Romania a fost anuntata la sfarsitul saptamanii trecute, în cadrul Conferintei pentru Sanatatea Barbatului desfasurata la Copenhaga, în timpul Saptamanii Europene pentru Sanatatea Barbatului.
Primul studiu pan-european despre sanatatea barbatului, publicat la sfarsitul anului trecut, arata o situatie alarmanta în privinta starii de sanatate a barbatilor din Uniunea Europeana:
– speranta medie de viata în UE, pentru barbati, este de 76,1 ani, fata de 82,2, la femei
– 700.000 de barbati mor anual din cauza cancerului, 300.000 ca urmare a unui infarct si 180.000 din cauza unui accident vascular cerebral
-630.000 de barbati din grupa de varsta activa (15-64 de ani) mor anual în UE, comparativ cu numai 300.000 de femei
-barbatii se îmbolnavesc mai repede de cancer decat femeile si mor mai devreme din cauza acestei boli
-în 23 dintre tarile UE, rata deceselor prin boli cronice de ficat, ca urmare a consumului de alcool, la barbati, este dubla fata de femei
“Datele statistice pentru sanatatea barbatilor romani sunt la fel de îngrijoratoare. Barbatii romani se îmbolnavesc si mor mai repede si mai des decat femeile. Este momentul pentru o actiune! De aceea, sub patrojanul European Men’s Health Forum, în parteneriat cu principalele societati stiintifice medicale din Romania si cu suportul industriei farmaceutice, a fost lansata Initiativa pentru Sanatatea Barbatului.
Sloganul este <<Ai grija de sanatatea ta, asa cum ai grija de masina ta!>>, ce doreste sa sensibilizeze barbatii în privinta starii lor de sanatate, apeland la pasiunea pe care fiecare dintre ei o simte pentru propria masina. Barbatii trebuie încurajati sa discute mai repede, mai frecvent si cu mai mult curaj despre problemele de sanatate, atat cu partenera, cat si cu medicul”, a declarat dr. Marius Geanta, director general KOL Medical Media.
Campania care însoteste lansarea Initiativei pentru Sanatatea Barbatului are ca vehicul principal automobile care “sufera” din cauza unor boli care afecteaza exclusiv sau în majoritate barbatii “Ne-am imaginat cum ar fi daca o masina ar suferi de o boala a prostatei, de infarct miocardic, daca ar fuma sau ar avea disfunctie erectila”, a explicat Mugurel Frîncu, directorul de creatie al campaniei “Masinile bolnave”.
Publicatiile editate de KOL Medical Media – revista Hipocrate, revista 4P (pentru pacienti) si Ghidul medicului de familie – tiparesc în luna iunie editii speciale consacrate sanatatii barbatului.
In plus, in aceasta saptamana, reprezentantii Initiativei pentru Sanatatea Barbatului vor desfasura actiuni in Bucuresti, distribuind materiale informative în locurile frecventate de barbati.
Platforma online a Initiativei pentru Sanatatea Barbatului, sanatateabarbatului .ro, a fost implementata de Balistic Media.
Initiativa pentru Sanatatea Barbatului este sustinuta de GlaxoSmithKline, Astellas, Berlin-Chemie si Sandoz Pharma.